Swift’64 heeft, met het profiel ‘plezier, passie, prestatie’ een lange termijnbeleid ingezet waarin gestage ontwikkeling en stabiliteit de kern vormen.

Swifterbant, 2 december 2017

Het bestuur van Swift’64 meldt op aangeven van hoofdtrainer Patrick Posthuma dat hij na het seizoen 2017 – 2018 zal stoppen. “Met pijn in de buik”, zoals hij zelf zegt, “maar hij wil verder na (in mei 2018) vier bijzonder succesvolle seizoenen bij Swift’64 Voetbal.”

Afgelopen seizoen was de ontwikkeling binnen de selectie van Swift’64 al goed zichtbaar. Dat resulteerde in een verdiende promotie naar de derde klasse Oost. Dit seizoen is bijna halverwege en het evenwicht in het vlaggenschip van de club is steeds beter zichtbaar in de door velen niet verwachtte positie als koploper in de derde klasse C.

Het plezier en de motivatie bij spelers is zichtbaar voor iedereen die langs de lijn staat bij wedstrijden, de trainingen bijwoont en op donderdag en zaterdag de kantine bezoekt. De organisatie van het team is hecht en gericht op samen winnen. Er staat een team dat met veel inzet samen gaat voor mooi voetbal en resultaat. Daarmee worden ook dit seizoen weer de matige wedstrijden gewonnen. Daarom is Swift’64 de trotste koploper in de derde klasse C. De staf onder leiding van Posthuma heeft onmiskenbaar een belangrijke bijdrage aan die ontwikkeling van team en club gegeven.

Posthuma sluit goed aan bij de clubcultuur en bij de meerjaren-ambitie van de club een stabiele derde-klasser te worden. Er is duidelijk meer voetbal, beleving en organisatie. En er is, door het geleidelijk inpassen van jeugdspelers, meer concurrentie voor de verschillende posities. Posthuma weet dat, met het motto ‘Plezier, Passie en Prestatie’, en gesteund door een enthousiaste staf op bekwame wijze bij elkaar te brengen in mooie resultaten. De verbindende rol die hij met zijn enthousiasme, humor en structurerende aanwezigheid heeft naar de diverse geledingen van de club zal velen, ook buiten de club, niet zijn ontgaan. Het bestuur vindt het natuurlijk jammer dat Posthuma stopt. En het bestuur weet zeker dat Posthuma, na dit seizoen zijn eigen ontwikkeling als toptrainer bij een goede club zal voortzetten. Bij Swift’64 Voetbal zal hij altijd welkom zijn.